“Esto lo arreglamos entre todos”

Avui JA ha sortit als diaris la campanya gràfica “esto lo arreglamos entre todos”

Un cocktail de personalitats famoses i gent del carrer , bastant creïble, envien un missatge de positivisme i optimisme, per creure entre tots, que aquesta situació de crisis es pot arreglar. Que fins ara tot el que hem tingut han sigut paraules i promeses, i ja arriba sent hora, en creure en nosaltres mateixos per seguir endavant. Que de fet aquest seria el primer pas, i si que és veritat, tal i com diu l’Angels Barceló, que són aquestes persones que ens han d’explicar com se n’han ensortit  perque aquestes històries veridiques SI que ens les creurem i si més no ens animarà a voler seguir endavant que es el que compta.

Si que es cert, com he llegit en diferents blogs, que justament els famosos que surten ja ho tenen tot solucionat, i ja poden xerrar, ja. Però si apareguessin persones desconegudes, podriem pensar que simplement són actors i es tracta d’una campanya més. És o no és?  De fet tampoc són polítics no busquen vots, ni fama perque ja la tenen. I és ,una vegada més, una manera d’arribar a la gent, ja que tots tenim afinitat amb algun d’ells, com el Gasol, o el Jordi Évole. Que en treuen ells de fer això? Jo vull creure que animar a la gent i contagiar-ho, de la mateixa manera que es va contagiar la por, que no vol dir que no hi hagués crisis, però l’especulació és una de les armes més poderoses per fer propagar alguna cosa, i n’em sortit tots escarmentats d’això.

Els comentaris del youtube tampoc es que siguin molt partidaris de la campanya, però tot gira viralment entorn la web, xarxes socials, i avui en alguns diaris amb un pressupost final de quatre milions d’euros, per la difusió publicitària. Però desde la meva ignorància l’estat no té molt o massa a veure, més que res perque el missatge seria contrari; o almenys jo l’entenc aixi; no ens ho han sapigut arreglar fins ara, doncs ens toca a nosaltres, a qui sinó? De fet a la contra del diari Expansión d’avui ” Con confianza, entre todos arreglamos la crisis” fan alusió a les empreses que han fet costat a la campanya i el caràcter desinteressat dels participants, i que el 90% del pressupost de la campanya ho han posat les empreses i un 10% restant les cambres de comerç. Una dada important però , es que aquesta inicitiva contra la crisis, està presidida per el exministre socialista Javier Gómez Navarro, però segons l’article de El Mundo, ” Los famosos dan la cara frente a la crisis“, aquesta campanya no compta amb participació política més que la qualificació pública d’interés públic per part de la secretaria d’estat de telecomunicacions, i per aquest motiu els anuncis que s’emetràn per la tv comptaràn amb tarifes especials.

Bé sigui del tot cert o no (perque no ens enganyem per les grans empreses també hi ha part d’interés)  el que importa  aqui es que realment fagi l’efecte que es promou. I els creatius de la campanya, S.C.P.F ( creatius, que no 100% creadors, perque hi ha molta gent ficada en aquest projecte) , han creat fundaciónconfianza.org just em el millor moment, pel descontent polític que es respira, sinó no hagués punxat tant a la gent, perque al final hem arribat a un punt que directa o indirectament ens ha tocat a tots.

La voluntad comú de voler-ho solucionar, està en tots, i aquesta iniciativa si més no ha d’ajudar a animar-nos i superar la barrera de la por.

Aquí us deixo el Making of

Anuncis

~ per Suncorner a febrer 26, 2010.

2 Respostes to ““Esto lo arreglamos entre todos””

  1. de fet els missatges són simples
    ES NECESSITA MÉS QUALITAT HUMANA
    http://www.youtube.com/user/arreglandoesto#p/u/5/8xIxSrYNLsQ

    BIENVENIDOS AL MUNDO REAL, LA CRISIS ES UN ESTADO PERMANENTE
    http://www.youtube.com/user/arreglandoesto#p/u/7/bNtW6SRKEBc

    Los seres humanos tenemos la capacidad de encajar, resistir y superar la adversidad
    http://www.youtube.com/user/arreglandoesto#p/u/6/IkubkSB9Dy8

  2. A vegades les coses no surten bé, i com bé us haureu adonat per la xarxa, una eina maravellosa i perillossisima a la vegada, han sorgit moltes més postures a la contra que a favor. Jo no deixo de creure que la idea sigui bona, però quan se sap la pasta que s’han gastat i les empreses que hi h al darrera… encen al personal, i no es per menys.Per una banda, l’oportunitat que dona la xarxa de promoure-ho es sensacional, i potser no cal invertir tants quartos, potser hagués estat una cosa per tenir en compte, perque és normal que la gent hagi saltat d’aquesta manera. I per altra banda, les xarxes socials tenen molts avantatges per temes publicitaris, però es una arma molt perillosa com hem dit abans perque quan les coses no agraden i no surten bé al no ser ben acollides, perill. I sobre tot si són temes institucionals. Una altre incongruència es com es que no han fet res si l’acollida no estat bona… No sé el tema de mitjans el puc entendre durant uns dies, perque son contractes fets amb antelació, però ara, alguna compensació no estaria malament.
    Us deixo un article de la semana pasada del diari Avui que resumeix molt bé la reacció de la gent amb aquesta campanya.

    http://paper.avui.cat/article/cultura/186960/fum/creatiu.html

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: