Un simple Piercing

De bones a primeres i davant la gràfica, el primer que em passa pel cap, és que potser no hi ha per tant. No sembla que sigui massa ofensiu, ni que fereixi la sensibilitat de ningú. Però després buscant informació, i desde la meva ignorància en el món de l’art, desde la més profunda ignorància, veig que l’exposició que anuncia aquest cartell pel Museo de Bellas Artes de Bilbao, potser si que és un pèl gratuita.

murillo

Com veureu al cartell, la imatge és un retrat del pintor Murillo, en la qual l’agència Herederos de Rowan, li ha encolomat un piercing. I em pregunto, tindrà aquesta exposició res a veure amb joves pintors que presenten les seves obres agafant com a referència a Murillo? Serà una campanya provocativa per tal d’animar al personal, ja que el tema de les belles arts a dia d’avui està molt abandonat?Serà una exposició comparativa del pintor amb el que fan els joves al s.XXI?Serà alguna espècie de concurs per als joves? Seràn obres del pintor que les han versionat, de la mateixa manera que versionen cançons?… aquesta imatge pot portar a preguntar-se moltes coses…serà serà… I llavors m’adono que no. Simplement és una exposició de les obres de l’autor durant la seva etapa juvenil,i aquí no hi trobo la relació. El piercing per què?¿ Perque aqui era jove? Doncs jo crec que la gràfica justament ven una altra cosa. I ja dic que jo d’art no entenc… però si m’haguessin posat al Murillo amb patinet m’hagués fet el mateix efecte que amb el piercing, i hagués estat igual de incongruent. Potser hi ha moments en que la creativitat en el seu màxim esplendor no sigui l’eina més adient. Però potser tampoc és motiu per carregar-se una campanya, tot i que repeteixo, m’hauria de posar en la pell d’artistes de nivell.. i això ja és més difícil.

Anuncis

~ per Suncorner a Novembre 13, 2009.

Deixa un comentari

 
