Super Bowl 2009

La Super Bowl, la gran final de la lliga de futbol nordamericà, NFL l’espectacle televisiu que cada any paralitza Estats Units i part del món durant uns minuts va tenir lloc aquest diumenge passat. I es que com publicava divendres passat el diari « La Gaceta de los negocios», dels 50 espais televisius que més s’han seguit de la història, 23 pertànyen a edicions de la SuperBowl. És una dada bastant simbòlica.

La NBC que és qui ha tingut els drets de retransmissió aquest any, cobra uns 2’2 milions d’euros per 30 segons, un 11% més del que va cobrar la Fox en el 2008. Però tot i la legitimitat que se li otorguen a les dades de la NBC, es preveia que aquest any no superaria la xifra de 1’5 milions d’euros per la devaluació que ha patit aquest espai publicitari en aquest any. Finalment ahir es va saber que els anunciants han acabat pagant durant aquesta edició 3 milions de dolars a la NBC, el que equival a  uns 2’ 3 milions d’euros. 

L’espai publicitari destinat per la Super Bowl d’enguay, però, no té res a veure amb l’espectacle publicitari que ha suposat any darrera d’any, amb una mitja de més de mig centenar d’anunciants , a part de l’especacle que suposa el mateix partit, es clar. Pero és que ni General Motors, ni Ford, ni Chrysler .. de fet, poques empreses automovilístiques, per no dir cap,  ha representat aquest any l’event, ni tampoc FedEx, que portava ja 10 anys fidel a la SuperBowl. Tot i així, ahir les noticies destacaven que en aquesta edició s’havien batut rècords de contractació publicitària amb 206 milions de dòlars.

Com s’explica aquest efecte quan s’està patint una crisi mundial?

Tal i com deia ahir el diari “Expansión”, els anunciants s’han dedicat a jugar a la recessió. I això significa que els anunciants que han ocupat aquest espai, han aprofitat la crisi per anunciar-se, fet que reflexa l’estat real de l’economia americana. Per aquest motiu aquest any i per primer cop a la història, es va anunciar l’empresa CASH4GOLD, que es dedica a la compra de joies d’or fetes servir, presentant-se amb l’eslogan “ Canvio or per diners”.

CASH4GOLD

També van utilitzar aquesta recessió el banc E*Trade, la cervecera Anheuser-Inbev, la hipotecaria H&R Block y la companyia de cerca de feina carreerbuilder.com …

CARRERBUILDER

H&R BLOCK

També hi ha altres mitjans que davant que la gent hagi qüestionat tant l’abonament d’aquestes majestuoses quantitats (sobretot en dies de recessió), es justifiquen dient que l’elevat desembolsament econòmic es compensa, suposadament, amb el tràfic d’internet, la notorietat pública i l’increment de vendes que implica la SuperBowl.

El que està clar, és que d’una manera o altre l’espai publicitari de la SuperBowl, no ha estat el que altres anys era, i tot i el rècord en la contractació publicitària, la qualitat quasi cinematográfica d’altres anys (per mostra), no ha vorejat ni de llarg l’edició d’aquest any.

Però bé, a mi personalment em va compensar uns altres 12 minuts estelars de la SuperBowl d’aquest any 🙂

Anuncis

~ per Suncorner a febrer 3, 2009.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: