Espot de la Marató de TV3: Fleming vs Churchill

 

Un any més, és el torn de la Marató de TV3 que aquest any tracta sobre les malalties mentals greus.

Com ja sabeu els anuncis de la Marató mai passen desaparcebuts, i en aquesta dissetena edició que tindrá lloc el dia 14 de desembre, ha estat el torn de l’agència Bassat Ogilvy per la difusió del seu missatge.

Els protagonistes són ni més ni menys que el bacteriòleg britànic que va descobrir la penicil.lina, l’Alexander Fleming i el polític també britànic Winston Leonard Spencer-Churchill.

I com és que als creatius de Bassat Ogilvy s’els hi ha ocorregut fer-los protagonistes?

 Es veu que ja fa temps circulava una mena de llegenda urbana per internet que ningú sap del tot cert si és verídica o no, tal i com comenta el mateix publicista del projecte, Camil Roca, però és una història que aquí funciona, i el missatge que s’ha creat al voltant d’aquesta història quadra molt bé amb el seu lema :

“Sempre reps molt més del que dones”

 

L’anunci, com veureu, sembla més un curtmetratge que un spot, tan per la seva durada com per la seva qualitat, i té com a objectiu final  la crida a la solidaritat i això és el més important, com esmenta Oscar Pla,  i no tant si la història és veridica o no, sinó més el fet de fer despertar els valors solidaris als telespectadors.

 

La “moraleja” que s’en desprén és la cadena de favors que fem un d’els altres, en el sentit, que algun dia tindran el seu fruit. Com bé ho tindrà la col.laboració del telespectador que vegi aquest espot, en la seva donació per la marató d’aquest any 2008.

 La història sobre la qual gira l’anunci que ens transporta a finals del segle XIX, tracta sobre un nen (Churchill) rescatat per un altre nen (Fleming) de morir-se ofegat. El pare de Fleming i ell, l’acullen a casa seva, i quan el pare d’en Churchill, el va a buscar, els hi ofereix una gran quantitat de diners pel rescat del seu fill, que sorprenentment rebutjaràn. A canvi, Churchill s’ofereix a pagar-li al nen els seus futurs estudis. Gràcies a això, al cap de 20 anys, Fleming descobreix la penicil.lina i anys posteriors, just quan la vida d’en Churchill corre perill per una neumonia, i l’única solució és la penicil.lina per la seva cura, Churchill podrà signar gràcies a això, el tractat de Pau de la Segona Guerra Mundial.

Per altra banda, i personalment l’anunci em sembla d’una qualitat excel.lent, tenint en compte el cost que deu haver suposat una producció d’aquestes característiques. Incloent la participació d’actors de renom en l’espot, que no és una cosa gaire usual.

Tal i com explicaven ahir els responsables del projecte al programa “El Club“ de Tv3, no és normal que tinguin aquests tipus de facilitats per un rodatge d’aquesta mena, però tot i així han aprofitat imatges rodades d’altres anuncis a indrets com Astúries, fent-les passar per paratges escocesos, treient de banda que la gran part de l’espot està rodat a Vallvidrera.

Amb això, esperem que la col.laboració en aquesta edició superi les anteriors, i poguem entre tots, ajudar a temes que, a la llarga,  ens acaben afectant a tots
L’anunci el podreu veure avui als cinemes i per internet en la seva versió llarga, i d’aqui uns dies, en la versió curta a Tv3.

 

 

Anuncis

~ per Suncorner a Novembre 25, 2008.

4 Respostes to “Espot de la Marató de TV3: Fleming vs Churchill”

  1. Gran spot, gran spot 😉 esperem que la recaptació aquest any sigui millor que l’any passat, però amb la crisis.. veure’m veure’m

  2. ja, està bastant dificil el tema aquest any.. però aviam què passa
    avui justament els diaris han tret un comunicat dela marató 2007, en referència als diners recaudats que sumen un total de 7.025.236E, i que es destinaràn a 26 projectes dels 159 que es van presentar…
    està bé que ho presentin ara quan comença la segúent marató 😉

  3. Hole,

    si és per una bona causa, d’acord. Però la història és del tot falsa : al 1885 Churchill tenia 11 anys i, el seu salvador Fleming.. només en tenia 4!!

  4. Moltes gràcies per la informació, tot i que en el mateix anunci, i els publicistes en entrevistes que els hi han fet, han comentat que es tracta d’una llegenda urbana que corre per internet i mai han dit que sigui certa.. però és cert que tampoc la neguen.
    A vegades el marketing pot més que la veracitat, és una llàstima, i vendre pot ser el més important, però com bé dius, si es per una bona causa…
    Mira, han fet una campanya que encisa a la gent.. i funciona.
    Ja he llegit el teu blog, que adjunto aqui per ampliar la info
    😉

    http://curiosahistoria.blogspot.com/

    Moltes gràcies

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: