YES WE CAN…

Una merescuda victòria, per el primer home negre que aconsegueix ser president dels Estats Units, està clar, un home carismàtic que genera confiança, credibilitat, i bon rotllo.

Però darrera d’aquesta imatge que ha creat i per conseqüència també un símbol , que no és poc, hi ha una gran i molt important campanya de màrketing. Una campanya que ha anat més enllà dins el marc polític nordamericà que s’havia fet fins ara , tan a nivell econòmic, com tècnic. S’han utilitzat tècniques de màrketing viral d’acord als temps que corren, com ara el Facebook, Myspace, o via mòbil, i en general per internet, que han sigut molt importants per “fer córrer” el missatge polític del demòcrata. La més recent mostra, el missatge d’agraïment per e-mail als seguidors que es van registrar a la seva web, just abans de fer el seu discurs al Parlament de Chicago;

Estic a punt de marxar cap al Gran Park per adreçar-me a tots els qui s’hi han aplegat , però abans voldria escriure’t a tu.Vull donar-vos les gràcies a tots, que heu donat el vostre temps, talent i passió per a aquesta campanya. Hem fet història gràcies a vosaltres”

Sens dubte, ha fet servir l’eina més eficaç per mobilitzar els votants i recaptar diners, i el que és més, actuar tan personalment, de tu a tu, li dona un valor afegit tal com a estrella de rock al seu fan. Una estratègia molt ben acurada, no només per a guanyar, sinó per canviar els colorins del mapa electoral.

Aquest fet ha proporcionat a Obama, un avantatge en relació al que era el seu competidor McCain, que no s’ha recolzat tant en els nous mitjans, i per tant, afavorint a Obama a una millor rentabilitat i una imatge molt més actual i apropiada per una campanya que en el fons, és casi a nivell mundial, per no dir-ho del tot.

Si això se li suma el recolzament mediàtic de personalitats del món de l’espectacle, tan músics, com actors, cantants etc. com ara George Cloonney, Michael Moore, Bruce Springsteen, Scarlett Johanson, Barbara Streisand, Jennifer Aniston, Courtney Cox, Antonio Banderas, Jessica Alba… armes mediàtiques de indiscutible poder.

Per mostra el següent video festa fi de campanya.

Deixo un parell d’enllaços en relació a la campanya de Obama en quant a temes de màrketing es refereix.

YES WE CAN!

Esperem que no sigui només un èxit de márketing, i que les innovacions tecnològiques adaptades a aquesta campanya siguin comparables a l’evolució i canvi que desitjem.

YES WE HOPE!

http://www.uberbin.net/archivos/rants/marketing-politica-redes-sociales-web-20-obama.php

http://www.blogmktg.com/el-punto-fuerte-de-obama-publicidad-y-marketing-online/

Anuncis

~ per Suncorner a Novembre 5, 2008.

2 Respostes to “YES WE CAN…”

  1. El més increïble és que un dia després de la victòria ha posat en marxa una web governamental amb totes els emsures que ja està engegant per retirar les tropes d’Irak o fer una sanitat per tothom

    http://www.change.gov/

    Això es eficacia, renoi!

  2. Cert, arqueòleg, això si que és eficàcia si!
    A tot això avui he vist a EL PAIS, un article titulat “Obama i el màrqueting”, que parla concretament de tot això.Elements com la imatge, la persuasió, el do de paraula, que abans eren importants però no tant com ara que poden arribar a ser desicius.L’evolució les noves tecnologies en aquest camp, també l’esmenten com a element positiu, ja que ara ,com tot ens pot arribar alhora a qualsevol part del món, es perd la possibilitat que els discurssos polítics els variin en funció del lloc on aconteixen.També hi ha la visió negativa, en el sentit que es pot veure un polític més com a producte comercial que com a polític.
    L’antídot seria el llibre escrit per el mateix Obama, “L’AUDÀCIA DE L’ESPERANÇA” que manca de fotografies i és bastant dens.Però ja sabem que davant de qualsevol opinió, hi haurà més de dos bàndols.Tot això, si és de més interés; en parla el llibre de Toni Aira: MARQUETING POLITIC: L’ART DE GUANYAR LES ELECCIONS.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: