Márketing democràtic : 20 euros, internet i ser astut

 

 

 

 

Això és el que han necessitat Álex Cabré i Guillermo Martorell, per impulsar el llibre “Márketing democrático”. La fita del llibre és explicar les claus per impulsar una marca sense grans inversions. Un tema que trobo bastant interessant, tenint en compte l’atac que pateix la publicitat en aquest aspecte, i només llegint els articles dels diaris, temta a la seva compra.

Els autors, fundadors de la consultora Winc, expliquen  com la era «  low cost » ,que va permetre l’accés a les classes mitjes, de productes que fins aleshores eren considerats de luxe, com és el cas de mobles de disseny ( Ikea), viatges ( vols « low cost »), o qualsevol marca de roba considerada com a fashion, i no fa rascar massa les butxaques… l’apliquem al món del márketing.

La nova era d’internet i totes les seves possibiltats ha permés que per exemple una empresa pugui posar un anunci sense cap tipus d’inversió al youtube. Hi ha mil exemples.. O amb molta menys inversió en fer-ho a mitjans convencionals, un clar exemple de campaña, que no la citen ells ( crec) ja que encara no he tingut ocasió de llegir-me el llibre, és el cas de la campanya que estan fent a dia d’avui “Atrapalo”, i ja fa dies i mesos que volia penjar un article que faré extens en breu. Però de mentres podeu clickar el bitxet sense por i esbrinar el secret.

 

 

 

Tornant al llibre, s’ens promet l’existència de la democratització del màrketing gràcies als nous mitjans existents. Cada cop estem més familiaritzats a internet, ens comuniquem diàriament per mail, visitem pagines on veiem banners, campanyes, promocions etc. És un mitjà en auge, no és cap secret, i s’ha d’aprofitar. Cert.

Però… davant de tot això crec que, personalment,  en posa molta base Manuel Castells, amb la “Era de la informació”, un llibre crec que essencial per entendre l’evolució de la nostra societat i de rebot de la comunicació. Castells designa aquesta era de la informació com un recurs decisiu, i la seva recerca generaba i genera un avantage competitiu. De la mateixa manera que jo veig la nova visió d’aquest nou márketing democràtic. A la fi, producte de la nova era de la tecnología. A la fi, lo que es ve promulgant ja desde inici dels 80.

 

Per entendre lo dels 20 euros. res més fàcil que entrar en el seu blog

http://marketingdemocratico.com/el-libro/

Anuncis

~ per Suncorner a Juny 18, 2008.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: