T1 vs. Multivan. Bona estratègia publicitària?

Ja fa setmanes que vaig veure el nou anunci de la “Furgo” nova de Volskwagen T5. Pensava: “Guaita, és un d’aquells anuncis amb una molt bona idea creativa, i on la música és un dels elements més importants”

Tret d’això, i posant en base, de que ja és un tema personal, el fixar-me en la producció musical d’un anunci; com per exemple, pensar què en seria del mateix anunci amb una altre banda sonora o amb una altre versió, ja que sempre he pensat que més d’un cop és motiu i punt de partida d’una bona campanya publicitària; tal i com diu una cançó d’en Fito&Fitipaldis, ” Dónde todo empieza”  …

doncs, tret d’això, em vaig posar a investigar sobre els afortunats i vaig sorpendre’m que Tokyo Sex Destruction, a part de ser el grup protagonista  i responsable, de l’anunci en qüestió, eren, i és un grup punk de Vilanova i la Geltrú, amb clares influències de la música soul de les alçades de Diana Ross, James Brown, o Marvin Gaye.

Debuten al 2002, i en molt pocs anys, la seva música ja ha traspassat fronteres, literalment, perque va ser a “Le Red Soul Communitee” on es van situar de la nit al dia, en un referent d’identitat europea.

I es que per poc o molt que agradi aquest tipus d’estil musical, l’LP dels Tokyo Sex Destruction , escollit per aquesta campanya, és l’idoni per l’atmosfera creada en l’anunci;

Dues Volskwagen Van de dues generacions ben diferents, però amb el mateix esperit. De la mateixa manera que la música que els acompanya. Música d’ara i de sempre que no ens cansem d’escoltar, però “adaptada”, per dir-ho d’alguna manera, a dia d’avui.

 A partir d’això, i després d’investigar en diversos foros de publicitat sobre l’anunci, és quan ve la reflexió:

És evident que la pre-producció d’aquest anunci ( al igual que la producció), és d’unes dimensions descomunals.

 

L’anunci és va gravar al barri de Poble Nou de Barcelona, i el desplegament, com es veu va ser notori.

En l’anunci televisat, la T1 es veu ben poc, tot i que és un dels elements protagonistes i punt de partida de l’anunci. Però és que amb tanta informació que rep l’espectador amb només 30 segons, és evident que no li dóna temps a digerir-la.

Per altra banda, tot i la feina del rodatge, la “furgo” surt poc, normal.

Si un pretén fixar-se en “l’essència” de l’anunci, aqui és quan sorgeixen els dubtes i surt a llum la pregunta: Amb què m’haig de fixar més?

Amb la Multivan?

La T1?

L’escarbat que apareix de lluny ?

La música dels Tokyo Sex Destruction?

L’esperit de l’època? Tal i com ens diuen:  L’esperit Continua

Potser l’anàlisi és poc profund, però podria ser que algú se li despertés l’esperit nostàlgic de tenir una autèntica T1 en comtes de la Multivan que anuncien??

 Arriscada és la campanya, igual que la reflexió personal.

😀

Anuncis

~ per Suncorner a Novembre 14, 2007.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: